BAŞVURU ŞEKLİ
- Ortaköy İlçesinde İnsan Haklarına ilişkin ihbar, dilek, talep ve şikâyetler:
Ø Doğrudan; Ortaköy Kaymakamlığı İlçe İnsan Hakları Masalarına telefon, faks, e-posta, posta veya bizzat yapılan başvurular her gün mesai saatleri içerisinde görevliler tarafından kabul edilmektedir.
Ø Şikâyet ve Müracaatlar; İlçe Belediye Başkanlığı, İlçe Emniyet Amirliği ve İlçe Devlet Hastanesi bina girişlerinde bulunan İlçe İnsan Hakları başvuru kutularına yapılabilmektedir.
Ø BİMER, Alo 150 telefon hattından veya Bimer internet sitesinden yapılan başvurular konusu itibarıyla İl ve İlçe İnsan Hakları Kurullarına yönlendirilmektedir.
Ø İnsan Hakları Kurullarına yapılan başvurularda; başvuru sahibinin açık adresinin belirtilmesi halinde yapılan işlemin safhaları veya sonucu hakkında en geç 30 gün içinde başvuru sahibine İlgili kurum tarafından bilgi verilecektir.
BAŞVURUDA İZLENECEK YOLLAR
Ø Başvuruda açık kimlik ve adres bilgilerinin bulunması:
Bu koşul, daha ziyade herhangi bir kamu görevlisi aleyhinde iddialar içeren başvurular açısından geçerlidir. Çünkü çoğu kez kişisel nedenler ve hasma ne bir niyetle kamu görevlisini yıpratmak amacıyla bu tür isimsiz ve aynı zamanda da hak ihlâli iddiasından çok "ihbar" niteliği taşıyan notlar, "ihlâl iddiası" diye Kurullara iletilebilmektedir. Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanunun ilgili hükmü uyarınca, başvuru dilekçelerinde başvuranın açık kimlik ve adres bilgilerinin bulunması gerekir. Aksi takdirde somut bir konuyu da içermeyen ve Kurul tarafından gündeme alınmasında kamu yararı görülmeyen başvurular işleme konulmayacaktır. Buna karşın, somut veriler içeren, takip ve değerlendirilmesinde kamu yararı görülen başvuruların isimsiz dahi olsa incelemeye alınmasına Kurul tarafından karar verilebilecektir.
Ø İddianın insan hakkı ihlali niteliği taşıması:
Uygulamada sıkça görüldüğü üzere iş ve yardım talepleri gibi tamamen idari veya adli organlara iletilmesi gereken ve insan hakkı ihlâli niteliği taşımayan başvurular söz konusu olabilmektedir. Kurul, başvurunun somut biçimde belli bir insan hakkının ihlâli iddiasını içermesi hususuna özellikle dikkat eder.
Ø Mükerrer başvuru olmaması:
Yapılan başvuru, kurul tarafından daha önce incelenmiş başka bir başvurunun konusuyla esas itibariyle aynı nitelikte ise kabul edilmez. Ancak, başvurunun tarafları aynı olsa bile farklı ve yeni bir ihlâl iddiasının söz konusu edilmesi hâlinde mükerrer başvuru değerlendirilmesi yapılmayacak ve başvuru ele alınabilecektir.
Ø Başvuruların etkin bir şekilde incelenebilmesi ve sonuçlandırılabilmesi için:
Şikâyet edilen kişi, kurum ve kuruluşlar ile şikâyete konu olaylar kısa ve öz bir şekilde anlatılmalı, ne talep edildiği açık ve net bir şekilde belirtilmeli, konuya ilişkin belgelerin örnekleri başvuruya eklenmelidir.
Ø Kişiler arasında özel hukuk ilişkilerinden kaynaklanan başvurular insan hakları kapsamında değerlendirilemeyeceğinden incelenemezler. Özel hukuk ilişkisi yargılamayı gerektiren bir konu ise bu konuda genel bilgiler verilerek başvurucu bilgilendirilebilir.
|